Vancouver verkennen

15 juli 2018 - Vancouver, Canada

15 juli

Het was voor Edwin en Melanie een vroegertje… Xavier was om 400 uur al wakker, hij is de enige waar het tijdsverschil erin hakt. Hij had erge honger…. Niks voor handen dus dan maar ontbijten met een bus Pringels in de morgen…. Ik hoef je niet te vertellen hoe vies cheese and onion in de morgen ruikt brrrr……

Rond 700 uur was iedereen gewassen en aangekleed om te gaan ontbijten, dat doe je hier buiten de deur. In de straat hebben heerlijk ontbeten bij “the red umbrella”. Scrambeld eggs en pancakes. de cinamin rollExtra lekker was de homemade cinnamon role die op een ontbijtbordje paste

Terug in het hotel hebben we even gebeld met de camperverhuurder, we worden morgen om 10 uur opgehaald. (ja meneer we sturen een taxi…..ehhh wij zijn met 7, ohhh….we sturen een bus….whahaha blijft leuk)

Zo en nu op naar de Hop on en Hop off bus. start van hop on tourWe hebben in Nederland de kaartjes online gekocht en kunnen nu om de hoek bij het hotel opstappen, werkte als een trein. We hebben de eerste bus van 9.30 uur. De bus heeft twee lijnen de Park en City lijn. We zitten lekker en laten de eerste indrukken op ons in werken… Het is warm, maar in de open bus wel fris…. Hadden toch een vestje mee moeten nemen

Onze eerste stop waar we uitstappen is Gastown. We duiken gelijk een souvenir winkel in. Vancouver trui voor Centaine, wat sleutelhanger en pins… Ook Jeannette nog een vestje gekocht. We moeten even schakelen met rekenen, 1 dollar is 0,65 euro cent. De souvenirshop

Het is al 11.30 uur en we zijn net te laat voor de beroemde stoomklok. Dan maar even een Starbucks voor wat benodigde cafeïne. Xavier heeft t toch ook koud, ook maar een leuk Canada vest gekocht. Tijdens het opdrinken van de koffie zien en horen we dan toch de klok. Wat ontzettend gaaf.

de klok

We stappen nu in de City lijn, de park route maken we later vandaag af. Wat een groene maar ook erg schone stad is dit. Wel erg veel hoge gebouwen, maar allemaal anders er is over de architectuur goed nagedacht. Veel dakterrassen met grote bomen prachtig om te zien. Je gelooft t niet maar onze maag begon weer te knorren. Uitgestapt in China Town, dit is een van de drie grootste van Noord-Amerika, super veel winkels en restaurants, zie trouwens de foto van de mooie lantaarnpalen.china town We kiezen een tentje waar t stormloopt, wachten even op een tafeltje want 7 mensen is een uitdaging. Ze hebben hier grote stoommanden met broodjes erin, we proeven 4 smaken, ook de dim sum hapjes vliegen weg…. Wat ik trouwens wel een super prettige gewoonte vind, is dat je in alle restaurants gelijk een glas water krijgt echt super geregeld.

Canada staat erom bekend dat alles duur is. De Italiaan was 97 euro met fooi en de Chinees vandaag 60 euro. Met 7 mensen waarvan er 5 als volwassene eten vond ik het prima.

de gestoomde broodjes

Met goede gevulde maag een rondje wandelen door een in 1300 aangelegde Chinese tuin, volgens Quentin leek t erg op een scène uit Karate kid. de chinese tuin‘T zou zomaar kunnen er worden hier heel veel film opgenomen, ook Twilight is hier opgenomen. We zagen onderweg een filmcrew bezig met opnames. Daarna

weer op de Park lijn bus richting Stanley Park. Pff als we in de zon staan is het warm, maar er waait gelukkig aan deze kant van de stad een briesje. Xavier staat nu langzaam op in storten en heeft een heel bleek gezichtje. We wilden graag nog even naar granville Island, maar besluiten om bij onze halte toch uit te stappen en even terug te gaan naar het hotel, het is 1600 uur. Melanie en Xavier blijven even op de kamer terwijl de rest naar de Dollar Store gaat, die hadden ze gisteren al gespot.

Binnen 15 minuten was Xavier in slaap, hij moet echt even wennen. Geeft mij mooi de tijd om even wat op papier te zetten. Rest heeft een broodje gehaald bij de 7-eleven we hadden geen honger. Iedereen is om een 20.30  uur naar bed gegaan we moeten er nog even inkomen.

1. Fran:
    16 juli 2018
    Die eland moet mee. Daar is vast nog wel plek voor 😂
  2. Cisca:
    16 juli 2018
    Het ziet er allemaal prachtig uit!!! Veel plezier!! Ben benieuwd naar de camper!!