14 juli 2018 eerste dag

14 juli 2018 - Vancouver, Canada

14 juli 2018

Vandaag zijn we om 1145 opgehaald door de taxi-bus en gaan op weg naar Schiphol.

Busje

Wat een drukte, de banden bij de incheckbalies doen het slecht en het duurt lang.

wachten

Daarentegen was t bij de security check rustig meestal is dit andersom. We hebben met leedvermaak toegezien hoe de halve beautycase van een Amerikaanse dame werd weggegooid…. Grote bus haarspray, potten met crèmes en een schaar er kwam van alles uit haar Douwe dapper tas…

Lekker nog even genoten van de laatste Hollandse kroket, een bord met poffertjes en een glas melk en dan op richting de G-pier naar het vliegtuig. We vliegen met een 777 – 200 van de KLM  en we vertrekken rond 15.30 uur.

klm

Het is ongeveer 9 uur en 10 minuten vliegen. We hebben stoelen genomen met iets meer beenruimte, dat is een ongekende luxe. Het vliegtuig zit helemaal vol.

Nou al die films op de ipad waren niet nodig. Wat een hoop leuke films hebben we kunnen kijken… bij de volwassenen was “The Hitman’s Bodyguard” een groot succes. Xavier super blij met zijn nieuwe Mario spel voor de Nintendo…. Die hebben we niet gehoord. Verder super service en veel eten gehad aan boord. Er is alleen door een enkele volwassene een tukkie gedaan maar alles onder de 18 jaar is de hele weg wakker geweest. We landen om 1530 uur Canadese tijd op Vancouver airport.

blij

En wat een superfijn ontvangst door de Canadezen, snelle bagage afhandeling, zelf je paspoort scannen, even een praatje over wat je gaat doen en dat was het… geen vermoeiende taferelen. De taxi die we hadden geregeld liet even op zich wachten maar rond 1800 uur waren we in het Hotel. Best Western op Davie Street praktisch aan de oceaan. We beginnen wel langzaam moe te worden maar we willen het liefst zo snel mogelijk mee in het ritme van hier.

IMG_0004We besluiten om ja…. Maar weer een hapje te gaan eten. In de straat hebben we een Italiaans restaurant gevonden…. Ieder een bordje pasta en dan toch gauw naar ons bedje toe. Nog even wat flesjes water gescoord en wat fruit voor morgen. We zijn rond 20.00 uur gaan slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ineke:
    16 juli 2018
    Geweldig om dit vanaf nu allemaal te gaan volgen: heel veel plezier... maak er iets onvergetelijks van!!😘