Dag 21 Kelowna

3 augustus 2018 - Kelowna, Canada

Vandaag gaan we weer rijden richting Kelowna. Nog geen 20 kilometer van de camping brengen we een bezoek aan Three Valley Gap Ghost town (de meningen zijn verdeeld op Tripadvisor, maar we wagen ‘t).

Dit is toch echt een leuk iets om te bekijken. We hebben er bijna 3 uur rondgelopen erg leuk om na alle watervallen en natuur wat anders te zien. We mogen mee op een trein en er staan verschillende treinstellen van door de jaren heen. Er zijn verschillende soorten winkels, sheriff, saloon enz . Vaak huizen die ze in de omgeving hebben afgebroken en hier weer hebben opgebouwd. Het regent de hele tijd ( ik had net bedacht dat de regenjassen eigenlijk overbodig zijn….) De gele poncho van oma tja daar waren de meningen over verdeeld.

We rijden na dit bezoek door en stoppen bij de Crazy Creek Suspension Bridge. Een touwbrug over een waterval heen. Zelfs Jeannette durft er overheen EN weer terug ook al wiebelt de brug best stevig. De waterval is weer prachtig. Gelukkig zijn veel dingen met een minuut of 5 lopen te bereiken dus Jeannette kan gewoon mee.

Op de Parkeerplaats eten we gauw nog een broodje en bellen even met Joellë. Hierna rijden we gauw door het schiet niet echt op vandaag.

In Sicamous stoppen we nog even voor de Dutchman Dairy Farm. Een van origine een nederlands melkveehoudersbedrijf met superlekker ijs. Met Zwart/Witte koeien die hebben we de hele vakantie nog niet gezien.

We rijden nu door, we rijden als eerst Vernon door, jemig wat is het druk we lopen vertraging op. Ook in Kelowna is het druk. Het landschap is nu een beetje een mix tussen de meren van Zwitserland en Toscane.  We stoppen nog even om hamburgerbroodjes te kopen bij een bezinepomp vlak voor de camping, we zien een man rijden die klaar was met tanken en de slang vergeet eruit te halen… dat was een harde knal.( wel grappig om te zien, geen beter vermaak dan leedvermaak)

We arriveren om 17.00 uur op de camping. Wachten even maar kunnen dan toch parkeren. Yannick start de BBQ en het begint gelijk ontzettend hard te regenen. Jeannette staat nog bij de WC… Centaine rent heen en weer naar de WC’s met een paraplu… we konden oma niet laten staan, ook zo zielig anders.

Uiteindelijk knapt het op en kunnen we gewoon buiten eten. Alle plekken hebben trouwens een picknicktafel, al zijn de kampeerstoelen die we bij de camper kregen ook fijn.

We doen nog een spelletje en we bespreken nog even over wat we morgen gaan doen. We staan hier 2 nachten.

1. Tineke van de Water:
    6 augustus 2018
    Erg genoten van jullie reisverhalen, leuk en vlot geschreven 👍
  2. Martine:
    7 augustus 2018
    Geweldig zo'n ghosttown en die touwbrug! Heb ik er direct zin in.
  3. Ineke:
    10 augustus 2018
    Wow!! Schitterende foto's... met name die van die zeldzaam gele vogel!🐥