Camper, walmart, veerpont en de eerste camping

16 juli 2018 - Vancouver, Canada

We zijn vandaag weer vroeg wakker. Mijn klok staat op 400 uur s’morgens, beetje onhandig….Ook xavier weer vroeg wakker. Gelukkig hadden we een bakje cornflakes gekocht gisteren en was t niet een tweede dag met chips ontbijten.

We hebben weer heerlijk ontbeten bij hetzelfde restaurantje als gisteren.

Om 10 uur kwam de taxi ons ophalen om naar het verhuurbedrijf te brengen. De eerste taxi was al wat verlaat…. Oma en Quentin bleven wachten op taxi twee…. Die op een of andere manier sneller was, want zij hebben 10 minuten op ons staan wachten.

De camper stond al klaar met alle spulletjes erin. Hup de tassen erin, trolleys even leeg gemaakt en daar achtergelaten. We hadden een redelijke strakke planning want we moesten de veerpond halen.

Op 10 minuten afstand was een Wallmart. Drie karren en drie boodschappenlijsten en gaan met die banaan…. Schade 900 dollar. Zo’n efficiency met 3 volle boodschappenkarren was voor hun ook even gek. Slecht opgeleid personeel trouwens, alle drie de groepen waren opzoek naar zaken in de winkel en niemand kon ons helpen… erg bijzonder.

Rap alles in de caravan en rijden maar. De boot van 1600 uur was vol dit stond al aangegeven boven de weg, maar gelukkig hadden we gereserveerd en mochten we mee. Wel spannend trouwens de eerste kilometers rijden en dan gelijk de pond op met het gevaarte van bijna 12 meter ( 32 feet)

De camper is redelijk nieuw met 38000 km op de teller. Hij schuift aan 1 kant uit. Rijden is opletten geblazen, de achterkant zwenkt best wel uit.

De overtocht naar Schwartz Bay op Vancouver Island duurde 90 minuten. Geen walvissen of zo gezien wel Harbourseals. Veel Duitsers en Japanners en ja ook een Nederlands gezin.  We hebben de hele tocht buiten gestaan, de oceaan wind is wel fris. De boottocht was trouwens wel prachtig tussen allerlei eilandjes door.

Na 15 minuten rijden aangekomen bij onze eerste camping Oceanside Campground. Een prima plek aan vlak bij het water met schoon sanitair. Jemig wat een rot klus 7 grote tassen en boodschappen in een camper krijgen…. Zweet droop van ons lijf want t was 28 graden….. om 20 uur aan het avondeten begonnen, want dat kwam er niet van. Broodjes knackworst voor de kinderen en zalm met salade voor de volwassenen.  Gelukkig koelt t s’nachts in rap tempo af. Gauw de bedden opgemaakt na t eten en naar bed… doodop…… vandaag was even een slijtage slag.

1. Walter Schneider:
    18 juli 2018
    Ziet er prima uit. Blijf genieten. Boodschappen (die hoeveelheid) is een ramp.
    Yankees are NOT that smart. Dat weet je nog wel uit 1990.
  2. Ineke:
    18 juli 2018
    Allemachtig, even om boodschappen!!😱
    Druk-druk-druk!! Je hebt vakántie, múts!🤣
  3. Tineke van de Water:
    19 juli 2018
    Een ding is zeker jullie komen niet om van de honger 😂😂