Dag 8 Nanaimo boot naar Vancouver Horshoebay naar Whistler

21 juli 2018 - Whistler, Canada

We konden vanochtend rustig aan doen. de Boot ging om 11:00. om 08:30 werden we een beetje wakker. Iedereen onder de douche, en op het laatst nog even snel alles opruimen..... poef, toch alles om 10:15 in de Camper en naar de boot gereden.

De boot op, en bij binnenkomst op de boot, rook het naar Poep... Edwin zei nog, dat is iemand die de kraan van zijn kamper niet heeft dichtgedraaid..... wat een lucht.

45 minuten vertraging, want inderdaad, er moest wat worden opgeruimd. De poep van de camper. Enfin, we gingen dan toch om 11:45 weg. onderweg druk gezocht naar de walvissen. Helaas gedurende 90 minuten, geen walvis gevonden.

Bij aankomst, nog ruim 100 km naar Whistler. Scherpe bochten, en mooie uitzichten. Melanie heeft dit stuk gereden, even wennen, maar het ging super. bij aankomst in Whistler op de camping, een mooie plek gekregen, en toen alles weer aangesloten. even wat gedronken en op tijd bij de receptie 2 taxi's besteld om naar t centrum van Whistler te gaan. Hier werden in 2010 de olympische winter spelen gehouden. Edwin en de drie oudsten hebben een afspraak om te gaan ziplinen. Super gaaf en mooie filmpjes ( te slechte wifi om te downloaden). Jeannette, Melanie en Xavier wilde met de Peak to  Peak gondola maar de laatste rond was om 17 00 uur, Xavier was erg verdrietig. We hebben besloten om morgenochtend met zijn allen vroeg op te staan en de berg op te gaan.  Het olympische dorp is wel super gezellig , veel live muziek leuke eettentjes en veel publiek. De anderen zijn 3 uur bezig dus wij gaan een hapje eten, lekkere cocktail de tijd vloog voorbij. Jeannette nog een lekker ijsje gescoord. De rest was om 2030 uur terug. Moesten nog eten , quentin en Edwin hebben zich gewaagd aan een plaatselijke delicatesse: POUTINE, brrrr. Patat met witte kaas stukken overgoten met jus en een braadworst.....Ze vonden t nog lekker ook.

Met de bus terug naar de camping ( gratis) en gauw de filmpjes op de pc zetten en dan naar bed, want we willen vroeg op om de berg op te gaan en moeten daarna nog een pittige 200 kilometer rijden naar de volgende bestemming.

1. Walter Schneider:
    22 juli 2018
    Dat van de "poep" komt mij bekend voor. In 1990 gingen we de Walt Disney camping uit en er was een spoor van die troep op de weg. Had inderdaad de kraan niet dichtgedraaid.
  2. Tineke van de Water:
    22 juli 2018
    Nou ja Jeannette je moet maar denken dat het n natuurlijke lucht is.😜
  3. Hedwig:
    22 juli 2018
    Komen jullie wel aan de nodige groente toe daar?
  4. Thomas Schneider:
    22 juli 2018
    Doe mij ook maar zo'n "poutine", klinkt prima! Schijf van 5 toch? ;-)
    En ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het zip linen daar!
    Volgens mij ben je echt super blij met de voorbereidingen en al het uitzoekwerk waardoor het nu allemaal soepel verloopt! Goed gedaan hoor....
  5. Ineke:
    23 juli 2018