dag 6 19 juli

19 juli 2018 - Tofino, Canada

Vandaag rijden we om 930 uur richting Tofino waar we bij Ocean’s outfitter een Bear watching tour gaan doen.  De RV ( camper) parkeren is op het eerste zicht weer een uitdaging. Er blijkt een RV parkeerplek te zijn, maar die staat redelijk vol met auto’s. Het lukt ons toch om het “beest” te parkeren. We steken uit, maar staan erin. ( bezet je hier trouwens twee plekken op een parkeerplaats, dan moet je er ook 2 afrekenen)

We zijn op tijd en besluiten nog even de vergeten melk van gisteren bij de winkel te halen. De kids blijven buiten om het stijgen en dalen van watervliegtuigen te zien. Als we terug komen hebben ze een gaaf schouwspel gezien van 3 American Eagles die aan t ruziën waren. Super foto’s en een gaaf filmpje gemaakt.

We stappen op een overdekte boot met 4 andere mensen. Weer een super enthousiaste gids. Ze waarschuwt dat het op het moment lastig is om beren te spotten, aangezien er veel bessen zijn op dit moment mede door het mooie weer en daarom de beren niet naar t strand komen. We gaan met laagtij, zodat de beren krabbetjes enz kunnen vinden en daarom naar t strand komen. We hebben geluk en zien een grote Zwarte Beer (waarschijnlijk een vrouwtje). Verder zien we weer harbour seals, een stel dolfijnen, verschillende watervogels en Eagles. We hadden graag meer beren gezien, maar we gaan nog naar de Rockies dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Nadat we weer aan land gaan halen we even wijn bij de Liquor Store (ze verkopen geen alcohol bij de supermarkt). We hebben afgelopen dagen rosé gedronken, maar er zit steeds een zoet smaakje aan. We komen trouwens overal Nederlanders tegen. In de kleinste dorpjes en supermarktjes.

We eten op de parkeerplaats een gebraden kippetje in de RV voor we verder gaan.

We krijgen de Camper in een keer uit de parkeerplaats. We moeten even tanken… hij is nog niet leeg, maar er zijn niet heel veel tankstations op de terugweg morgen. We tanken 100 liter, de Rv heeft dus in de bergen 1 op 3,7 gereden .

We stoppen bij bos :  Rainforrest trail. Een wandel route door een ongerept stukje natuur, hele grote bomen, varens echt heel bijzonder. We lopen op een soort vlonders die ze hebben gemaakt, ik kan je vertellen dat we een hoop trappen hebben gelopen, maar t was het waard.

Hierna stoppen we nog even bij Long beach en lopen het strand op en gaan even pootje baden in de Pacific. Water was 7 graden en veel golven en wind (fris dus).  Veel surfers (In Tofino hangt ook zon surfers sfeertje, erg gezellig) met wetsuit. De kinderen rennen lekker rond en wij gaan beschut even zitten en van het zonnetje genieten. We hebben gratis scrub vanavond door de harde wind.

Rond 17 uur rijden we terug naar de Camping, waar iedereen gelijk gaat douchen. Even de Bezem en dweil door de RV (we hebben t strand meegenomen)

De heren stoken weer een vuurtje buiten en Yannick en ik snijden alle groenten voor de pasta van vanavond.

Als toetje Smores, brrr wat is dat vies…

Het vuurtje is wel nodig want het is fris in avond en het koelt snel af.

Morgen beginnen we aan de rit richting Nainamo 195 kilometer over dezelfde bochtige weg, maar nog belangrijker Centaine is morgen jarig!

1. Ineke:
    23 juli 2018
    Ik voel een verfilming aankomen aan het eind van de rit...🤔