dag 5 , 18 juli

18 juli 2018 - Pacific Rim National Park Reserve, Canada

Vanochtend vroeg vertrokken richting onze eerste camping in een natuurpark.We hebben de parken vergunning reeds in Nederland van de touroperator gehad.

Rond 9.30 uur vertrokken we richting de west kust van vancouver island naar natuurpark “ Pacific Rim”.

Tom tom had een alternatieve route na de eerste afslag van de camping…. Dat was toch niet de goede…. Kleine tour en weer terug naar t begin punt… die vergissing maken we niet meer deze reis.

Zeer bijzonder om te zien dat we het 20 minuten rijden net lijkt alsof we door de Oostenrijkse alpen rijden. De wegen zijn niet breed en het is opletten geblazen. Hellingen van 16 % gehad, de Camper heeft voldoende power dus t gaat prima. Ik doe het Edwin niet na. We wilden graag bij Cathedral Grove stoppen, maar het was zo druk dat ons 12 meter lange voertuig er niet meer bij paste.

We besloten maar om door te rijden. Halverwege weer een wallmart gespot, toch nog maar even melk halen. Weer terug op de weg, van alles gehaald bij de Wallmart en de dollarstore… maar geen melk…

Het moeilijkste stuk van de rit moest nog komen… Alle kids werden een beetje misselijk van de bochten (we moeten deze weg ook terug over twee dagen…)

Tegen 1600 uur bereiken we dan toch de camping, poeh he dat was pittig.

De camping is geweldig, midden tussen de bossen met een vuurplaats. De jongens zijn gelijk hout gaan halen en hebben de hele avond fikkie gestookt. We slingeren de BBQ aan en er is zelf ruimte voor een toetje. Er zit een Skillet in de camper, we hebben een blik Cinnabon met een klontje boter op het gestookte vuurtje gezet…. Heerlijk toetje!.

Er wordt veel gecontroleerd op wat je laat staan op de je plek, alles moet naar binnen en er zijn foodlockers voor de tent campeerders. Er lopen hier puma’s, beren en wolven. De camping ligt aan de Stille Oceaan echt super gaaf.

We gaan rond 2130 uur naar bed.