Dag 17 . 30 juli banff gondel, lake johnson

30 juli 2018 - Banff National Park, Canada

Banff Gondola

We hebben bij de camper een soort stokstaartjes. Jeannette heeft gisteren al hele gesprekken met ze gevoerd ze zijn erg nieuwsgierig. Op staan ging als een trein vanochtend. We staan tegenover de douche dat scheelt ook.

Het is weer zonning en een beetje heiig, korte broek met een vestje dan maar. We rijden om 845 uur het rv parkeerterrein op bij de Gondola. Super fijn dat we vroeg zijn want nog geen uur later is alles vol. De gondola hanteert strakke tijden, maar we mogen eerder naar boven. Deze gondel was voor Jeannette even een slik maar het ging goed ( hij wiebelde meer aangezien hij maar aan 2 touwen hangt). Een dames en een heren gondel want maximaal 4 personen per gondel. Boven was de lucht toch nog niet helemaal helder, maar we konden gelukkig wel een hoop zien, waaronder onze camping. Maar nog belangrijke er was hier na 4 dagen WIFI, alle mobiels gingen piepen van  de Appjes ( wat was iedereen druk op eens).. Edwin is met de oudste twee jongens de 300 treden tellende berg naar t weerstation nog op gelopen. Na genoten te hebben van de uitzichten en de Wifi toch weer naar beneden.

We gaan onderweg naar Lake Johnson, het is warm vandaag en deze tip kwam van de schoenverkoper gisteren. We komen rond 1200  uur aan en kunnen nog prima de camper kwijt. We maken lunch en eten dit aan het meer in de schaduw op. Even zwemmen in het gletsjer water, brrrr wel fris, behalve jeannette en Xavier is iedereen t water in geweest.

Heerlijke middag even luieren. Candezen zijn groot fan van suppen, de een na de ander wordt opgeblazen. De picknick tafels om ons heen staan vol met BBQ’s en gaspitten.

Om 1600 uur ingepakt en naar de camping we gaan nog even Banff in Jeannette wil t ook graag nog even zien. Terwijl we op de bus wachten staat er een Elk met Gewei aan de rand van de camping. Edwin neemt hem nog gauw even op de foto. We shoppen nog wat in Banff wat een echt ski dorp is en terwijl Yannick en Jeannette alvast de bus terug nemen doet de rest nog even een boodschap (we halen 2 gebraden kippetjes, lekker makkelijk.)

Als wij uitstappen op de camping moeten we even wachten want er staat een Elk op ons pad. Die steekt op zijn gemak de weg over en verdwijnt het ravijn in. We gaan eten en het begint te waaien rond de afwas komt toch echt de eerste regen. Het zijn flinke buien maar wij zitten lekker binnen te rummicuben en skip-bo-en.

Goed een probleem vandaag, de bril van centaine is kwijt (waarschijnlijk bij Lake johnson achtergebleven). We gaan morgen even een rondje langs de informatiepunten in Banff.  (gelukkig hebben we haar oude bril bij ons met plus 5 toch wel echt nodig).

1. Ronald:
    2 augustus 2018
    Suppen en skip-bo-en: even opzoeken. In Elk geval leer ik nieuwe woorden door jullie heerlijke blog.
  2. Thomas Schneider:
    2 augustus 2018
    Ouch.... blij dat jullie de reserve bril bij jullie hebben. Zou zonde zijn ze al dat moois van de foto's pas thuis kan zien ;-)
  3. Annette:
    7 augustus 2018
    Graag twee stokstaartjes voor in de tuin !!!
  4. Ineke:
    10 augustus 2018
    Schitterende foto's en wat is ons Moeke toch een ware held (geworden), hè?!💪🏼