dag 16 29 juli 2018, Banff

29 juli 2018 - Banff, Canada

Lake louise. Om 07:30 wordt Edwin wakker, en die besluit te gaan douchen. Als hij terugkomt, is Melanie ook al gaan douchen, en beide concluderen dat de camping leeg is…… het is dan 07:50. Wat gebeurt hier? De weg naar Lake louise gaat dicht als hij vol is. En als wij de berg oprijden is het al aardig druk, en de parkeerplaats is op meerdere plaatsen helemaal vol, we worden linea recta weer de berg afgeleid…. Er is een overloop op highway 1, east. Van die overflow gaat een gratis shuttle. We besluiten dan maar die shuttle te proberen. De camper kan nog net op de parkeerplaats, en we nemen plaats in een echte schoolbus! Wat een gaaf ding

De dame die ons rondrijdt is vanochtend om 05:30 vertrokken vanuit calgary en kwam hier om 7:30 aan. Daar rijdt deze schoolbus normaal gesproken als er school is, en de dame die ons rijdt, rijdt normaal deze bus. We stappen in, en zij rijdt ons de berg op naar Lake louise. Het Fairmont hotel zit hier ook, en het is wel te begrijpen waarom. Wat is dit mooi. De rit was niet lang, en het is hier wel heel druk. We snappen waarom. Wat een mooi uitzicht. Het water is heel erg blauw. Je kunt er een kano huren, een half uur is 105 CAD ,dat is ruim 65 Euro… OK, we blijven hollanders. Dat gaan we niet doen.

Oma, Centaine, Xavier en Yannick blijven zittern bij het meer. De rest gaat een stukje lopen. We zijn getuigen bij een chineese bruiloft, de Familie Li & Huang trouwen vandaag, op het grasveld bij het Fairmont hotel, en traditioneler dan dit kan haast niet. “daar komt de bruid galt door speakers, en de halve wereld kijkt mee, want het is zondag, en heel druk bij het meer. Leuk idee een bruiloft bij Lake Louise, zal een vermogen hebben gekost, en al die toeristen krijg je erbij cadaeu. Jurk is afgekeurd door Melanie, en die kerel trouwt in een wit pak….. OK, rare jongens die chineese.

Na een wandelingtje bij het meer, zoeken we de bus weer op, terug naar de RV. We gaan door naar Banff. Het is maar 60 KM, dus een rustige rit. Gek genoeg is het hier naar Banff nog rustiger. Bijna geen verkeer op onze weghelft, en voor het eerst rijden we bijna permanent op een 4 baans weg. Twee banen voor ons, en twee banen voor de andere richting. De weg richting lake Louise is heel druk. Die van ons bijna verlaten. We zijn dus snel in Banff. Aangekomen op de camping hebben we een “spot with a view” we kijken uit op een enorme berg. We zitten wel vol in de zon, lekker warm hier! We lunchen wat restjes uit de koelkast, en dat smaakt weer fanatastisch. Een wrap met nuggets, salsa van verse mango en sla. We eten ons buikje weer rond.

Oma is moe, en we besluiten de RV te laten staan en de bus naar Banff te nemen. Die is gratis naar Banff, en 2 dollar voor de terugreis. In de bus raken we aan de praat met de vriendelijke chauffeur die ons nog wat tips geeft. We slenteren deze middag door Banff, van soevenier winkeltjes naar schoenen winkels en weer souvernier winkeltjes. We besluiten een ijsje te halen bij Cow. De rij staat tot ver buiten de voordeur van de ijsshop. En daar is een reden voor! Wat een lekker ijs! Canadian Maple Sirop ijs en coconut cream pie. Voor edwin, de rest kiest andere exostische smaken. Voor 6 CAD mag je twee bollen eten, en wat zijn ze lekker! We slenteren terug naar de supermarkt, en op advies van de buschauffeur doen we  boodschappen bij de IGA, en stappen we op de bus….. nou ja, de eerste bus rijdt straal door, de rij van 25 mensen om ons heen is net zo verbaasd als wij. Nog een 30 min. Wachten. Enfin, die bus rijdt wel, en we stappen uit bij de camping. Het is 18:00, weer etens tijd, en we hebben net verse spullen uit de supermarkt gehaald, dus we maken weer een lekkere maaltijd op de BBQ. Kipsate, met rosti aardappelen en sla. We smullen bij een prachtig uitzicht op de berg. Er zit een viewpoint recht voor onze camper, en daar stoppen continue auto’s het is werkelijk een prachtig uitzicht. Na het eten douchen we nog even snel, en spelen een aantal een spelletje kaarten. Dan is het weer bedtijd, we gaan morgen Banff Gondola doen, en daarna zwemmen bij Lake Johnson. Edwin zoekt nog even uit hoe we overal komen en of we de route snappen. Helaas geen openbaar vervoer morgen, het sluit allemaal niet lekker aan als we er om 09:30 moeten zijn. Dus we pakken de RV alvast in, en gaan weer gauw slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    30 juli 2018
    Fantastisch om zo met jullie mee te mogen reizen en de foto's... adembenemend!!😍
  2. Jamie:
    30 juli 2018
    Wat een topreis zeg! Prachtig land en mooie avonturen beleven jullie :-) geniet ervan en heel veel plezier nog!
  3. Ronald:
    31 juli 2018
    Jeepers kreepers wat een activiteiten en belevenissen! Wanneer nemen jullie vakantie ;-)
  4. Annette:
    7 augustus 2018
    Volgend jaar gewoon vijf weken !