dag 15 28 juli, Lake louise en dan op naar Banff

28 juli 2018 - Banff, Canada

De verandering van Medicatie (lichtere pijnstilling en anti-misselijkheidsspul) doen Jeannette goed en we besluiten toch vandaag onze route verder af te leggen 230 kilometer richting Lake Louise. We rijden rond 1100 uur de camping af nadat we eerst zijn gaan douchen met de Auto… (ramp douche was koud, maar geen haren wassen vandaag). De extra geboekte nacht krijgen we gelijk een refund van (daar kunnen Europese campings nog wat van leren). We brengen eerst de auto weg en gooien nog wat liters benzine in de Camper en gaan op weg. De komende 200 KM is erg geen pompstation, en je wil niet zonder benzine komen te staan.

10 minuten onderweg en we zien onze achtste beer van deze vakantie. We hebben ondertussen geleerd dat de zwarte beer in verschillende kleuren voorkomt. We zien nu een kaneelkleurige  (Cinamon)beer echt prachtig. Zo mooi om te zien dat zij zich niet aan ons storen ze eten gewoon door. (15.000 -20.000) kilocalorieën per dag moeten ze eten, vooral veel bessen).

Even verderop komen we berggeiten tegen, die vonden we dan niet zo bijzonder….

We besluiten te lunchen met het uitzicht op de Gletsjer. We rijden nu het park Banff binnen. Vergeleken met Jasper is dit Park ruiger, meer bergen en meer sneeuw. We stoppen een paar keer op uitzichtpunten. Er zijn hier veel gletsjer meren die zijn zo aquablauw dat het bijna nep lijkt (volgens Quentin net een tekening van Bob Ross). Bij Lake Peyton nemen wij met Quentin en Centaine even de tijd om dit meer te bekijken (was een flinke klim, maar prachtig om te zien). De anderen zijn in de camper gebleven, Jeannette is even gaan liggen.

Onderweg zo waar nog een paar druppels regen gehad.

Rond 1700 uur rijden we de Camping op, met weer een waarschuwing voor een grizzlyvrouwtje met kinderen die iedere avond gezien is op de camping. Zie je haar dan moet je gauw naar binnen….. ( we geloven er eigenlijk niks van).

We hebben vandaag weer een firepit en omdat we een “fire permit” hebben mogen we vuur maken. Nieuw avontuurm, we gaan proberen zelf pizza te maken die zo op het vuur kan, super smakelijk. Omdat we een permit hebben om een fikkie te mogen stoken en mogen we onbeperkt hout halen. Nou, dat hoef je ons als hollanders maar 1 keer te zeggen. Je wil niet weten hoeveel hout je kwijt kan in zo’n camper……

Apart is wel dat geen enkele camping de mogelijkheid heeft om af te wassen, dat doe je dus in je Camper. Wij hebben best veel afwas steeds, wel een klus zo. ’s Avonds op de fiets bij de tenten ziet Edwin wel afwasplekken, maar dat is dan weer zo’n eind lopen dat we maar gewoon warm pakken, en ons afwasje op de tafel bij de camper doen.

Ander raar fenomeen vinden we de WC’s, die zijn zo laag. Ze komen tot net kniehoogte van Melanie, waarom dat zo is geen idee. Je kan hier trouwens niet zonder muggenspray, zelfs overdag zijn die krengen super actief.

Vandaag zijn we alweer 2 weken onderweg, de tijd vliegt. We hebben vandaag de 2000 kilometer gehaald.

Centaine maakt nog even vrienden met wat chipmunks. We wachten vannacht met spanning de beer af…. Het hier vannacht 6 graden ……. En die park rangers, die rijden om de 10 minuten voorbij terwijl we dit aan het typen zijn. Ze zijn echt super nerveus voor die grizzly.

Edwin en Centaine gaan nog een rondje fietsten over de camping. 30 minuten later komen ze terug, ze zijn bezig met een Geocache opdracht! Even een trui halen, en weer gauw door. Superleuke dingen zijn hier te doen. Gisteravond hadden we uitleg over alle beesten in het park. En dat zijn er nogal wat. Ze hebben soms een gewei op hun hoofd wat wel 40 Kg weegt. Dat is een zwaar hoofd….

Morgen gaan we lake louise bekijken en nog wat leuke dingen bekijken. Kleine 60 km tot de volgende camping in Banf national park. Wat is het mooi hier.

1. Ineke:
    30 juli 2018
    Waanzinnige foto's, mooie verhalen en gelukkig dat het met (O)Ma wat beter gaat!!🙃
  2. Annette:
    7 augustus 2018
    Zijn de Canadezen allemaal jouw lengte Melanie ?