dag 14 27 juli 2018 Jasper national park watervallen

27 juli 2018 - Jasper, Canada

Jeannette heeft de hele nacht geslapen op de morfine, alleen voelt ze zich heel slecht. Misselijk, draaierig en moet zelfs overgeven. De medicatie is waarschijnlijk te zwaar.

Edwin stapt om 12 uur op de fiets naar Jasper (5 kilometer met berg, bikkel!) en huurt een auto voor vandaag, want zo kan Jeannette rustig bijkomen en kunnen wij even de kinderen uitlaten. Als Edwin terugkomt gaan we samen even terug naar Jasper om de financiën met het ziekenhuis verder te regelen en naar de apotheek om de medicatie op te halen. Ook nog wat gehaald voor de misselijkheid van Jeannette. Even gauw nog een boodschap gedaan nu we toch een kleine auto hebben.

Rond 1400 uur gaan we met de kinderen op stap in een 5 persoonsauto, effe proppen maar het gaat. We rijden naar de Athabasca watervallen ongeveer 30 minuten van de camping. Aan de overkant van de weg spotten we een bruine beer, de kids wilden doorrijden (die beren hebben ze nu al gezien…) . De waterval was gaaf met grote Potholes (soort draaikolken) Wat is het toch een prachtig land. De kinderen hebben nog lekker torentjes gebouwd met keien aan de rand van de rivier. Quentin moest er natuurlijk een bouwen van zijn lengte….

Ondertussen alweer 1630 uur we rijden richting Maligne Lake, dat bleek toch wel erg ver. Onderweg weer file want er zijn Elk-en aan het grazen (lijkt op een soort kruising tussen Eland en een Hert). We maken een boel foto’s. Rond 1800 uur zijn we weer terug op de Camping.

Het gaat nog steeds niet goed op met Jeannette. Kotsmisselijk en suf. We hebben besloten morgen niet naar Lake Louise te rijden en kunnen gelukkig hier nog een nacht bij boeken. We kijken de nacht even aan. s’ Avonds zijn er ook Elk-en op de Camping. We horen dat zelfs de grizzlyberen een volwassen Elk uit de weg gaan. Ondanks dat Jeannette niet helemaal lekker is sleept Edwin haar nog even in de auto, ze moet het toch gezien hebben! En op een paar minuten van de camper heeft Jeannette dan toch de Elken gezien. Zeer indrukwekkend. En dichtbij!

1. Ineke:
    30 juli 2018
    Agossie, begint nou toch allemaal wel heel vervelend te worden met die misselijkheid, maar evengoed... enjoy as much as you can!🤷🏼‍♀️😘
  2. Annette:
    7 augustus 2018
    Ohhh wat zielig voor Jeanette!