Dag 12, Jasper!

25 juli 2018 - Jasper Nationaal Park, Canada

Vandaag rond 930 uur rijden we de camping af. Met Jeannette gaat t nog niet echt veel beter. Ze voelt zich nog beurs. Quentin is nu verkouden en snuit zich wezenloos.

We doen nog even gauw weer wat boodschappen ( melk en de kaneelwafels uit de vriezer zijn weer op ( die ze als ontbijt eten, vooral de kinderen en Jeannette). Even nog wat extra pijnstilling voor Jeannette gehaald en een kop koffie.   Rond 1200 uur rijden we de Rocky Mountains in. We stoppen even bij Mount Robson (hoogste berg, 4000 kilometer hoogte). We rijden nu de volgende staat in “Alberta”. (We worden trouwens op de snelweg vaak ingehaald door grote vrachtwagens die met ruim 100 kilometer per uur met aanhanger voorbij komen denderen.)

Ook de tijdszone verandert, het is een uurtje later. Rond 1500 uur rijden we de camping op in Jasper National Park. We blijven hier 3 nachten slapen. Bij de ingang krijgen we een waarschuwing een moeder grizzly met haar jongen loopt in deze omgeving, ze hebben van de week een jonge “elk” gedood (soort eland) en we moeten dus goed opletten dat we niks laten liggen. Xavier vindt het maar niks.

De douche is een takke eind weg. Oma en Xavier douchen in de Camper, de rest kan op de fiets naar douche. Na democratisch overleg is er besloten om de rest van de dag te hangen. Quentin duikt de hangmat in, Jeannette gaat even liggen. Edwin gaat rondje om de camping fietsen met Centaine. Yannick en Melanie gaan lezen en Xavier speelt op de Nintendo. Even niks. We zien veel eekhoorntjes rond de camper.

Edwin maakt pannenkoeken voor de kinderen en de volwassenen eten van t restje tacovlees een chili met bonen en brood. Bij de koffie nog een spelletje jokeren en daarna opruimen. Morgenvroeg  gaan we 100 kilometer rijden naar een gletsjer, gauw de Gopro’s nog opladen en de laatste foto’s van de camera halen… we zijn er klaar voor.

1. Tineke van de Water:
    Wat n prachtige reis maken jullie! Perfect georganiseerd 👍
  2. Martine:
    27 juli 2018
    Hi Clementjes, al jullie verhalen in een adem uitgelezen. Ontzettend leuk. Prachtige foto’s ook. Wat een schitterend land en een overgetelijke ervaring voor jullie allemaal.
  3. Thomas Schneider:
    27 juli 2018
    Op de fiets naar de douche moeten...kijk, dat soort taferelen verwacht ik te horen over dit soort oorden ;-)
    Of over douchen onder de waterval...dat mag ook (ik verwacht dan wel een foto he!).
  4. Ineke:
    27 juli 2018
    Wauw, wat een avonturen en waanzinnige foto's!!😍
  5. Ronald:
    27 juli 2018
    Prachtig. Alles achter elkaar gelezen. Indrukwekkend wat jullie allemaal zien. Blijf genieten van deze reis. We zijn voor drie dagen bij C&D in de Golfe. Liefs Brigitte
  6. Ronald:
    27 juli 2018
    Wat een avonturen. Echt woeste natuur. En dan ook nog spannende dingen met Bijzondere woorden: skillet, poutine, gopro, smores, ziplinen en dat allemaal met 12 meter RV (in foot nog langer) op smalle wegen. Beregoed. Enjoy!