Dag 11, 24 juli Blue river safari!

24 juli 2018 - Blue River, Canada

Vandaag rustig opgestart we hoeven maar ongeveer 100 kilometer naar Blue River. Jeannette heeft spierpijn van haar uitglijder, vooral haar rug doet zeer. We smeren en gooien er pijnstillers tegen aan. Ze baalt als een stekker. Gelukkig geen loop activiteiten vandaag. Ook Quentin is niet helemaal lekker en heeft keelpijn en voelt zich lamlendig.

Weer getankt en nog wat brood en yoghurt gekocht.  Daarna doorgereden naar de Blue River Safari ( 5 minuten van de nieuwe camping vandaag.) We gaan een tour met een tandem kano maken over een meer en zwarte beren zoeken.

Onze boot vertrekt om 1400 uur. Dus nog even tijd om te lunchen. Dat doen we als Hollanders bij de Camper want minimaal 15 euro voor een bordje per persoon is wel erg aan de prijs. Het is warm en we moeten ons insmeren met zonnebrand en bugspray. ( hebben we gelukkig bij ons want het wemelt overal van de muggen)

De kano heeft een fluistermotor en is dus geruisloos, we mogen niet hardop praten maar met een armgebaar aangeven als we wat zien. Op een Duits stel na is het een boot vol Nederlanders. Onze gids is een dame uit New Zeeland (we hebben trouwens onderweg veel gidsen/werknemers uit Australië en New Zeeland gezien, ideaal vakantiewerk hier in Canada).

Binnen 15 minuten spotten we onze eerste Beer. Een volwassen mannetje, we kunnen door de kano erg dichtbij komen. Ontzettend bijzonder om dit zo in de natuur te zien. We zien nog 3 beren die dag, erg veel geluk dus. Na een dik uur in de kano stappen we over in een Jet boot die kan varen over ondiep water. Vooral de kinderen waren aan t juichen, erg gaaf. Halverwege mochten we weer in de kano stappen. Eerst nog even het bos in om een waterval te bekijken, we hebben onze flesjes water kunnen vullen, het water kwam zo uit de bron.  Het water was blauw/groen en 4 graden. Dit meer en rivier wordt gevuld door het smeltende water van de gletsjer prachtige kleuren. Na 2,5 uur keren we terug naar de Camper (de tocht zou maar een uurtje duren).

Onder de indruk gaan we naar de Camping. Prima plek maar erg vergane glorie. Douchen doen we morgen maar op de andere camping.

We eten taco’s een van Xavier’s favorieten. Nu de oven in camper aanstaat voor de Taco’s hebben we nog een pakje chocolate cookie dough in de koelkast liggen die smeken om gebakken te worden. Ze zijn binnen een uur verslonden.

1. Walter Schneider:
    Heel mooi
  2. Thomas Schneider:
    27 juli 2018
    Erg leuke groepsfoto in de boot. Zou die trip ook graag nog eens maken (hoewel ze de muggen mogen houden hoor!).
  3. Ineke:
    27 juli 2018
    Schit-te-rend en super leuk om te lezen!😊